čtvrtek 29. prosince 2016

... vánočky ...

... letos to jsou první Vánoce, kdy jsem nechtěla vánočku od našich. Jsou sehraný tým. Maminka udělá těsto, tatínek uplete. Já jsme si řekla, že je nejvyšší čas naučit se ji. Pár pokusů jsem už měla tady a tady, ale teprve teď se mi podařilo uplést ji ze šesti! Už jsem to myslím někde psala, že uvzatost má i kladné stránky. Nebýt této vlastnosti, míváme vánočku ze tří a to není ono :-)) ...


... paradoxně nejlépe se mi podařila uplést ta, kterou jsme pletla intuitivně ...


... pak jsem našla skvěle udělané video ...


... ale na těch mých výtvorech to není poznat :-)) ...


...  byly výborné, recept zde :-) ...

... přeji krásný den ...

Danka 

20 komentářů:

  1. Jsi sikula, ja ji delala jen jednou za asistence zkusene kamaradky, sama jsem se do toho nikdy nepustila:-). Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji Marci :-) Já jsem několik let okukovala vánočky u našich, takže jsem si řekla, že bych to mohla zvládnout. No, nejsou dokonalé, ale mám z nich radost i tak :-) hezký den D.

      Vymazat
  2. Jo,vánočky,každoroční vánoční výzva ;-) .Šikovná jsi moc.Já vždycky z devíti,letos se mi ale povedla po letech,asi kompenzace za uskříplý nerv v zádech,který byl přes celý svátky ;-) .Sladké povánoce.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z devíti? to ani neznám :-o. Já jsem ráda, že jsem konečně zvládla z šesti :-))) Hani, hlavně zdravíčko, ať už záda nezlobí. D.

      Vymazat
  3. To jste si museli pochutnat. Domácí vánočku snad také někdy udělám. Chleba a housky peču pravidelně, tak nechápu, že jsem se k tomu ještě nedostala. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě chutnaly móóc :-) Jestli pečeš chleba a housky, tak vánočku zvládneš určitě ;-) Těsto pro mě nebyl takový problém, já jsem pořád řešila to upletení :-)) Jani, hezký den D.

      Vymazat
  4. To já stále chodím pro vánočku k mamce. Peče jich každý rok tak sedm. Ale plete ji z 9 pramenů - 4, 3, 2. Pletení ze 6 jsme obě maximálně tak pozorovaly, ale raději se do něj nepouštěly :-) Pohodový den, Karla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba to jednou přijde, mě to trvalo přes dvacet let :-) Z devíti je 4-3-2? to jsem nevěděla, já myslela, že se to dělá taky nějak najednou :-)) Hezký den Kájo. D.

      Vymazat
  5. Dani,
    určitě na to mrknu , já jsem na pečení úplně levá,co se mi nespálí tak to chutná divně a naopak :) Ty Tvé vánočky vypadají před upečením i po něm skvěle,tak to někdy alespoň vyzkouším.Letos jsem nakoupila v Tescu 6 vánoček po 5.90 , no nekup to a bylo napečeno :) akorát je ještě máme,tedy něco.Líbí se mi ten svícínek Danka,jak je namalovaný,moc hezký opravdu.
    Přeji pěkný večer.
    Renča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reny děkuji :-) Dobrý kup vánoček :-))) To není svícínek, ale hrnek na ranní kafíčko ;-), mám ho ráda, používám ho celý advent až do 6.1. D.

      Vymazat
  6. Jsi lepší :-). Já se do kynutého těsta pořád moc nepouštím - teda naposledy jsem zkoušela mazanec asi před 15 lety ;-), vyšla téměř placka, takže od té doby, pokud jde o kynuté těsto, spoléhám na maminku, které vánočku, mazanec i moravské dvojité koláče spolehlivě "dodá" a své pečení směřuji na to, co se vyrábí stylem "nasyp-zamíchej-vylej-upeč" ;-)
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kynutému těstu jsem se přestala vyhýbat, když jsem si koupila pekárnu a když nevykynulo, tak to v troubě vždycky nějak dohnalo. Naštěstí, jinak bych s tím taky sekla :-)) Stáňo, děkuji a hezký večer D.

      Vymazat
  7. Danko, moc pěkné vánočky. Já ji pletu z devíti pramenů :-)
    Dnes jsme ji teprve dojedli k snídani :-)
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jarko. Já jsem teprve pochopila co je z devíti :-)) Hlavní je, že chutná. Já mám ještě na snídani zítra. Hezký večer D.

      Vymazat
  8. Danko, máš krásné vánočky,někdy musím vyzkoušet. Mě letos zklamalo droždi. Měj se hezky. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jani, s droždím je někdy kříž, není nad to, jak bývalo na váhu. Hezký večer D.

      Vymazat
  9. Zdravím Danko, krásně se ti povedla. Já jsem se jí právě taky před léty naučila plést ze 6ti, protože mě štvalo, když jsem za sklem u trouby musela koukat na to, jak se bortí i se špejlema :-))).
    Měj se moc fajn, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že v tom nejsem sama :-) Věděla jsem, že ta ze šesti se nebortí a hlavně nemá špejle, proto jsem ji urputně zkoušela až se to povedlo. Taťka ji umí, ale dělal ji vždycky tak rychle, že jsem to nikdy nepochytila. Měj se hezky D.

      Vymazat
  10. Tak k pletení vánočky ze šesti jsem se ještě nepropracovala. Zatím se mi líbí ta patrová z devíti co dělám, ale mohla bych příští rok zkusit ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ona tím pletením ze šesti "vyroste" do výšky. Dělala jsem z jedné dávky dvě. Kdybych udělala jednu, myslím, že by se na výšku vyrovnala s tou z devíti ... D.

      Vymazat