úterý 6. prosince 2016

... křížkem ...

nevím jak by naše Vánoce a vlastně celé bydlení vypadalo kdyby nebyly blogy a Pinterest, ale na druhou stranu si říkám, proč toho nevyužít. Ne, nechci tím říct, že by jsme snad kdysi bydleli v neuklizeném nebo neupraveném bytě a nikdy mě nic nenapadlo, ale je těch nápadů, které jdou zrealizovat díky internetu nějak více. Ani všechny nejde stihnout - ještě se chystám na něco z papíru ;-) ...
... mým dalším okopírovaným internetovým nápadem je polštář se stromečky. Určitě by bylo rychlejší vyrobit ho jinou metodou - třeba razítkem, ale já jsem zvolila pro mě bližší způsob a to je křížkové vyšívání. Tady mi konkrétně byla velkou inspirací Jana z blogu Mé malé radosti ...


... když jsem začala, myslela jsem si, že každý den udělám jeden stromeček a že to snad do Štědrého dne stihnu. Nakonec to šlo celkem rychle i přes počáteční potíže - koupila jsem si látku na vyšívání, na kterou jsem byla zvyklá, tu s menším rozpětím dírek, ale já na ni neviděla!! Musela jsem si zajít koupit látku s většími dírkami ...


... a to už pak šlo a na výsledku to není poznat :-) ...


... křížkovému vyšívání jsem se kdysi věnovala více, hlavně v létě, když se nedalo plést. Tento vánoční ubrus jsem vyšívala jedno celé léto ...


... pár let býval na vánočním stole nebo pod stromečkem ...


... a tenhle malý býval jen tak na skříňce se svícnem ...



... pokud ještě něco vánočního tvoříte, tak ať se vám daří a přeji krásný den ...

Danka 

22 komentářů:

  1. Dani,ty stromečky jsou skvělý nápad.Že bych taky oprášila zastrčenou kanavu a mulinky? ;-).Pohodový týden.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, a proč ne? Aspoň malý ubrousek :-) Děkuji a hezký podvečer D.

      Vymazat
  2. Danka, vankusik so stromcekmi je uzasny...super napad :-) Tiez som rada, ze je tolko krasnych blogov, kde si kazdy najde nieco, co ho inspiruje k niecomu...tiez som na tom podobne :-) mas to doma nadherne, utulne a prijemne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katie, děkuji moc :-) Nejhorší je, že se někdy u inspirace zaseknu a pak nestíhám tvořit :-) Měj se hezky D.

      Vymazat
  3. Danka vankúšik je krásny, aj tvoje ďaľšie krížikové výšivky, mini stromček nádherný a anjelikovia na dečke tiež. Tiež sa mi páči tvoja ružová výzdoba z predchádzajúceho príspevku. Minulý rok som videla v Hornbachu krásne ružové ozdoby , tento rok prekrásne staro ružové gule v KIK, trochu mi to ťahalo ruky do peňaženky, ale odolala som. No a ružové autíčko si vymyslela úplne super, aj tie brmbolce pod ním, naozaj prekrásne. A mimochodom červené ozdoby hravo zvládneš prerobiť na ružové, trochu farby, trblietka, možno fixy..... Príjemný advent prajem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Zitko, růžové ozdoby jsem nějaké pořídila vloni a něco letos. K červeným mám krásné vzpomínky, proto musí zůstat jak jsou ánebooo, kdybych měla zase náladu dočervena, tak ať to zase nemusím přetírat :-)) Krásný advent D.

      Vymazat
  4. Danuško, tak to je nádhera! Polštářek je nádherný, moc se mi líbí jak je "jednoduchý", ačkoliv vyšít stromečky jednoduché určitě nebylo. :-) Je to velmi vkusné!
    A nad ubrusy s vánočními motivy jen žasnu, to je skutečně krása, něco takového bych v životě nesvedla. Muselo to dát pěknou práci, ale ten výsledek vážně stojí za to! Nádherná ruční práce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Luci. Stromečky těžké nebyly, trochu ta první řada, kvůli rozmístění, pak už to docela šlo. Ubrus s andílky jsem vyšívala na první mateřské, opravdu celé léto a moc mě to bavilo. Měj se hezky D.

      Vymazat
  5. Polštář se povedl, ale pro ten ubrus nemám slov. To muselo být práce a asi i bylo, podle toho, co píšeš. Krása.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)) děkuji, no trvalo to přesně 3 měsíce. Krásný podvečer D.

      Vymazat
  6. Tyyjo, tak to je umeni, ja na to nemam trpelivost, polstar je dokonaly. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Marci. Na některé ruční práce trpělivost mám. Hezký podvečer D.

      Vymazat
  7. Ten polštářek se mi moc líbí - jednoduchý a přitom efektní. Já si na vyšívané věci moc nepotrpím (asi proto, že jsem na vyšívání nikdy nebyla - v životě jsem snad nic nevyšila - když tedy nepočítám pracovní výchovu někdy ve 4. třídě ;-)), ale tenhle se mi fakt líbí.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Stáni :-)) Křížkové vyšívání mě i baví, ale několik let jsem na to nesáhla. Měj se D.

      Vymazat
  8. Polštář je super. Hned mě zaujal, že je vyšitý, mě dostalo, ten musím mít taky. Hned jak budu moct, pouštím se do jeho výroby. Fakt paráááádní, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super Kájo, těším se na výsledek ;-) Hezký den D.

      Vymazat
  9. Máš to krásné, Dani! Já jsem se kdysi dávno o vyšívání taky snažila, ale marně :-) Hezký večer, Karla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Kájo :-). To už je hodně dávno, co jsem vyšívala, teď jsem to jenom oprášila :-) Hezký večer D.

      Vymazat
  10. Polštář je parádní, kdysi jsem taky vyšívala........jé to už je let :o) Krásné dny měj. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Jani, já jsem si ani nepamatovala kdy naposledy jsem vyšívala. Měj se hezky D.

      Vymazat
  11. Jé Danko, je krásný, jsem ráda, že jsem tě inspirovala. Tohle mám na blogování ráda, že nás něco někde zaujme a inspiruje nás to k vlastnímu tvoření. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je přesně ono, člověk pak tvoří a nekouká pořád do PC :-)) Děkuji za nápad a měj se hezky D.

      Vymazat