neděle 12. února 2017

... vdolky do trouby ...

kdysi jsem vdolky dělávala smažené, ale vadilo mi, jak nasákly olejem, tak jsem je z jídelníčku vyřadila. Před pár lety jsem našla recept na vdolky pečené v troubě a od té doby je čas od času, převážně v zimě dělávám ...


... nejsou mastné a se správnou porcí tvarohu a marmelády nemají chybu ...


Recept:

500 g hladké mouky 
1/4 l mléka 
1 žloutek
kostka droždí (42 g) 
60 g másla + máslo na potření
2 lžíce cukru 
2 lžíce rumu 
špetka soli  

tvaroh a marmeláda 

Z mléka, droždí a cukru uděláme kvásek (vlažné mléko, do toho přidáme cukr a nadrobíme droždí.). Tuk rozehřejeme a necháme vychladnout. 
Mouku smícháme se solí, přidáme žloutek, kvásek, rozehřátý tuk a rum.

Vypracujeme těsto, které necháme na teplém místě vykynout (dávám pod peřinu přikryté utěrkou). Z těsta vyválíme silnější těsto (asi 1 cm) na pomoučněném vále. 

Vykrajujeme kolečka, ta položíme na plech s pečícím papírem. Necháme je ještě 15 minut vykynout. Potřeme máslem a dáme péct do trouby. Pečeme v horkovzdušné troubě rozehřáté na 150°C asi půl hodiny. Po upečení potřeme ještě jednou máslem a podáváme s tvarohem smíchaným s cukrem podle chuti a marmeládou - my jsme měli borůvkovou :-) ...





... všem přeji krásnou neděli ...

Danka

18 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. What has your government done to help save you from your financial instability? you strive to survive and yet you hear stories of how your leaders have become terror in your entities... is time to make a different. for will have made money, and we have also come to help you out from your long time of financial suffering. clearing of credit card is made available, software for hacking ATM machines, bank to bank hacking and transfer, change your school grade and become something useful in the society. we also have other form of services such as Facebook hack, whats-app hack, twitter hack, i cloud hack, tracking of smart phones, hacking CCTV, installation of software on desktop and PC, snap-chat hack, Skype hack, wire wire, bitcoin account hack, erase your criminal record and be free for ever. database hack and many more. e-mail: cyberhackingcompany@gmail.com for your genuine hacking services and we shock we your findings.  

      Vymazat
  2. Super Dani,
    já je jednou dělala, ty do trouby. Chtěla jsem se vyhnout oleji. Ale to, co jsem vytáhla z trouby, byl normální zubolam. V klidu bych s tím rozbila okno :)
    Tak zkusím podle tebe, já totiž vdolky naprosto miluju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ony jsou sušší. Olej tam přece jenom chybí, ale s nasáklým olejem bych je nesnědla, ani kdybych je dala "okapat" na papírový ubrousek a protože je mám taky ráda, začala jsem dělávat tyhle. Nikdo neremcá a vždycky se všechny snědí. Buchty, co jsem dělala minulý týden jsou určitě vláčnější. Snad najdeš recept, který ti bude vyhovovat. Hezké dny D.

      Vymazat
  3. Normálně se mi sbíhají sliny. Ale budu se muset spokojit s mufiny, co jsem teď vytáhla z trouby (s těmito http://werka13.blog.cz/1603/oriskove-muffiny-s-nugetou)
    Jinak je to prima tip. Taky mi na vdolkách smažených v oleji vadí to, jak jsou mastné. Tenhle recept určitě příležitostně zkusím.
    Hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmhm, oříškové muffiny zní taky skvěle, kouknu na recept. No, je to varianta, i když sušší, ale když je to bez oleje, jiné to být nemůže. Hezké odpoledne D.

      Vymazat
  4. Teda Dani, ty nam tu servirujes jedno lakadlo za druhym, urcite nekdy zkusim. Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) budu se těšit na výsledek, hezký večer D.

      Vymazat
  5. A u nás tomu říkáme vdolky.A jí se s čočkou na kyselo ;-).Ale když zbudou,tvaroh a povidla a mňam :-).Díky za připomenutí.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vdolky to jsou taky, ale s čočkou na kyselo je vůbec neznám, zajímavé :-) Hezký večer D.

      Vymazat
  6. Vyzkouším!!!! Díky za tip....jsme na sladké.

    OdpovědětVymazat
  7. To je perfektní, konečně vdolky, které se netopí v oleji :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Dobrý den, recept je super, úplně je doma zbožňujeme, dělá je partner i já a jsou vždycky boží. Recept jsme si zveganizovali- vynechavame vejce a používáme rostlinný mlíko i máslo, a všechno to funguje skvěle. Moc děkujeme!

    OdpovědětVymazat