sobota 29. dubna 2017

... jídlo ...

ráda bych zkusila změnit náš jídelníček. Myslím, že je i ten správný čas - jaro (teda pokud si to počasí už dá říct), ale nevím si s tím rady. Nevím od čeho se odpíchnout. Začala jsem metodou co mi chutná smíchám a postupně chci přidávat ingredience, které neznám, nebo mi nechutnají - ty mají asi smůlu, i když nikdy neříkej nikdy :-) Dokonce jsem narazila i na fajn inspiraci na snídaně v časopise ...
... smoothie už zvládám celkem hravě ...


... snídaně zatím ne. Pohanková kaše mi moc nechutnala. Aby se dala jíst, zakápla jsem ji agávovým sirupem a s hromadou mandlí, rozinek, jahod a trochou borůvek jsem i snědla, ale je co zlepšovat ...


... zeleninové saláty jsem přes zimu moc nejedla, je mi z nich zima, ale teď už na ně mívám i chuť. Hlavně na carpese. K večeři jen tak nebo se zrníčkovým pečivem ...


... mrkvový dortík jsem dělala tento týden podruhé. Chci u něj doladit mouku, myslím, že s nějakou zdravější bude i to mlsání přijatelnější ...


... jenomže pak vám doma přistane takováhle dobrota, přímo z Alp a veškeré snahy jsou pryč :-)) ...


... všem přeji co nejkrásnější prodloužený víkend ...

Danka

24 komentářů:

  1. Danko, jak ty mi mluvíš z duše. Ke kaším se snažím už nějakou dobu přemluvit, ovšem takové ty rychlovky instantní mi nechutnají a zdravé taky asi nebudou a na domácí není vždy čas. Saláty miluju, ale taky až tak s jarem a létem. I když šopák můžu celoročně, na něm doma, hlavně dcera, ujíždíme. Asi před měsícem jsem dostala jeden ze svých záchvatů zdravé výživy, kupovala jsem si celozrné pečivo, pufovaný chléb, ovoce, zeleninu a nakonec to pochopitelně odnesla moje střeva. Holt chronický zánět se ozval díky pžemíře vlákniny. takže to budu muset pojmout jinak. Jenže je fakt, že pak přijde nějaká nezdravá dobrota a předsevzetí je to tam. I když na druhou stranu, lépe zhřešit občas, než čuňačit pořád :)) Prostě všeho s mírou... a mňam, dala bych si smoothie :) Měj se krásně Danko, ať se daří a třeba se u tebe brzy inspiruji. Začátek bude asi nejtěžší, než člověk zjistí, co s čím kmbinovat, co mu chutná a podobně. Taky hodně tápu. Krásný víkend :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, tak to jsem ráda, že v tom nejsem sama ;-) Vůbec jsem netušila, co může přemíra vlákniny způsobit ... množství ničeho zatím nehlídám, myslím, že je to studium na hodně dlouho, tak aby všeho bylo akorát. Omezila jsem sladké a trochu velikost porcí. Chci zkusit jiný jídelníček, jestli mi pak nebude "lehčeji" a abych nebyla pořád tak unavená. Děkuji a taky přeji hezký víkend D.

      Vymazat
    2. Já myslím, že kdo má střeva v pořádku, nemusí se vlákniny bát. Jejda, kéž bych dokázala omezit sladké, to by byla výhra. To je totiž můj největší mor a nabírač kil :)) A kdybych sladké vynechala, i ta moje střeva by zajásala :))Sázím na teplé počasí, že mě to vážně potáhne spíš k salátům a lehčím jídlům. Diety držet nevydržím, na to nemám vůli. A jak říkáš, určitě stačí jen odlehčit jídelníček, žádné striktní zákazy a omezení nejsou potřeba. Člověka to i zbytečně stresuje :)

      Vymazat
    3. Právě, nechci se stresovat a taky přejídat. Naučit se všeho s mírou, večer žádné mlsání a ráno si dát klidně kousek buchty. Více ovoce a zeleniny, a lepší pitný režim, v tomto pokulhávám hodně. S teplým počasím nám to půjde samo ;-) Krásný večer D.

      Vymazat
    4. What has your government done to help save you from your financial instability? you strive to survive and yet you hear stories of how your leaders have become terror in your entities... is time to make a different. for will have made money, and we have also come to help you out from your long time of financial suffering. clearing of credit card is made available, software for hacking ATM machines, bank to bank hacking and transfer, change your school grade and become something useful in the society. we also have other form of services such as Facebook hack, whats-app hack, twitter hack, i cloud hack, tracking of smart phones, hacking CCTV, installation of software on desktop and PC, snap-chat hack, Skype hack, wire wire, bitcoin account hack, erase your criminal record and be free for ever. database hack and many more. e-mail: cyberhackingcompany@gmail.com for your genuine hacking services and we shock we your findings.  

      Vymazat
  2. Danko, jídelníček si chci změnit již po několikáté, ale vždy to dopadne jako ve tvém příspěvku na konci. Něco dobrého dostaneme, nebo jsme na návštěvě, kde něco dobrého nabízejí a moje vůle na jídlo je strašná. Vše mi chutná. Ale hlídat se už musím.
    Krásnou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) jak to tak tady čtu, asi jsme na tom všechny hodně podobně ... no a pak ty návštěvy, nebo něco dobrého - ochutnat se ale musí. Dášo, děkuji a krásný večer D.

      Vymazat
  3. Moc se mi líbí Váš blog - fotky krásných dekorací, fotky z výletů atd. a pěkné počteníčko. Mám pro Vás radu - pohanka na sladko mi též nechutná, ale pohanka se zeleninou (mrkev, řapíkatý celer, zelená petržel a pórek) osmáhnutou na oleji - ev. přepuštěném másle mi chutná velice. A další dobrou volbou je pohanka s hlívou ústřičnou.
    Pohodový prodloužený víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé moc děkuji, za blog i za recept. Já jsme si koupila instantní kaši, to asi nebyla úplně nej. volba. Kdysi jsem místo klasické krupice zkoušela pohankovou a nebylo to tak strašné. Děkuji za recepty, slanou variantu vyzkouším. Krásný víkend D.

      Vymazat
  4. Dani, drzim pesti, ja bych take rada leccos zmenila, mne to kazi sladke. Hezky den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě sladké a pak ta flákota :-)) Děkuji Marci, krásný večer D.

      Vymazat
  5. Dani, k nám domů přistát tahle dobrota, všechno zdravé by dobrovolně kapitulovalo a vyklidilo pole :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)) vtipný komentář Karli, pobavilo mě to. Od nás zatím neuteklo nic, střídám to! D.

      Vymazat
  6. Já jsem zastáncem toho, že pokud se věci jedí v rozumném množství (a člověk se pokud možno drží základních surovin), tak lze jíst v podstatě vše. Z tohoto pohledu je OK i schwarzwaldská šunka (pokud se jí nesní čtvrt kila najednou).
    Ovesnou kaši považuji za ranní rychlovku - tři lžíce ovesných vloček (používám mleté z Lidlu nebo od Emca) do misky, zalít mlékem, přidat kostičku hořké čokolády a vrazit na tři minuty na poloviční výkon do mikrovlnky (volné tři minuty obvykle využiju na to, abych si přirpavila svačinu do práce). Když je kaše po třech minutách moc řídká, tak jí dám ještě na chvilku vlnit, když se mi zdá už hodně hustá, tak přidám trochu mléka a taky ještě chvíli vlním. Pak už jen zamíchám, případně přidám pokrájený banán. Když není doma mléko, použiju vodu a po uvažení vmíchám trochu bílého jogurtu (Hollandia - je hustá, takže kaše moc nezřídne).Nebo dám místo čokolády trcohu javorového sirupu a doplním jahodami. Myslím, že možná na start s kašemi je ovesná vhodnější než pohanková, protože pohanka má přece jen specifickou chuť). A pokud ti nechutnají kaše, tak není důvod se do nich nutit - stejně zdravé je i třeba nějaké celozrnné pečivo s žervé, kvalitní šunkou a zeleninou.
    Hezký víkend (a úspěch při ozdravování jídleníčku ;-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, moc děkuji za recepty a typy. Kaši mám z Lídlu, ale stačí zalít vodou nebo mlékem. Tenhle špek se naštěstí ve velkém jíst nedá, je o hodně sytější než ty, na které jsme zvyklí a bez chleba už vůbec ne. A to je dobře, protože se toho nesní tak moc. Jsem zvědavá, kam se v jídle časem doberu. Krásný víkend D.

      Vymazat
  7. Taky se snažím :).. Ale ne vždy to vyjde:))))

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to se Ti povedlo, Dani. Ze začátku to vypadalo na čistě zdravou stravu a na konci taková flákota:-)
    Určitě se Ti podaří najít nějaký způsob zdravé stravy, který Ti bude vyhovovat. Mě to trvalo několik let. A na té šunce není nic špatného. Když si jí dáš kousek s chutí, s radostí a bez výčitek, bude to lepší než pohanka s odporem. Já jsem si hodně oblíbila zeleninové polévky, bez kterých se vlastně skoro neobejdu a ty husté si dám ráda i k snídani.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henriet, díky za typ na polévky. Ty vařím stále a hlavně zeleninové ;-) Hlavně jíst bez výčitek, to máš pravdu. Krásnou neděli D.

      Vymazat
  9. To je téma do placu :-). Taky bych měla co říct, ale myslím, že bych se nevykecala. My máme kaše rádi. Dělám třeba jen s medem a ovocem, nebo javorovým sirupem (všdy špetinka soli), ale chutná nám i tak. Nejraději máme zmiňovanou pohankovou, vločkovou, do které třeba přidám i býlý jogurt atd... Po dětech už se neovládám, nevydržím si něco nedat a teď už to nějak i neřešim, což je mazec.
    Pohododvé dny, hlavně klid, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kaši s medem vyzkouším, děkuji za rady. Nezakázala jsem si mlsat, jen si vybírám co a kolik si toho dám. Tobě taky pohodu a klídeček ;-) D.

      Vymazat
  10. Nesnězeno je opravdu vynikající koncept. Objevila jsem je asi v roce 2018 a od té doby si dávám pozor na to, jaké jídlo si v obchodech kupuji. Nerada bych totiž, aby se jídlo vyhazovalo. Vím, jak je pro někoho jídlo nedostatkovým zbožím. Nedávno se mi na Nesnězeno podařila objednat z jedné pražské restaurace koprová omáčka.

    OdpovědětVymazat
  11. Super díky za inspiraci, taky už nevím co mám doma vymýšlet. Ale občas hledám inspiraci v takových dietách co vymyslet zdravého a aby to všem doma chutnalo. Je jasný že jednou za čas si taky dopřejem nějakou tu rodinou večeři někde v restauraci. A jednou za čas i nějaký ten fastfood. Ale jak říkám všeho moc škodí.

    OdpovědětVymazat