čtvrtek 16. února 2017

... hrnkové knedlíky ...

nebojte, nezakládám foodblog na to si netroufám, ale někdy se ty recepty nahromadí. K nedělnímu obědu chtěl Bertík tu červenou omáčku a maso, ale s knedlíkem! Dělávám rajskou omáčku s karbanátky a bramborem, jenomže chlapi mají raději knedlík - všichni. Já nejsem milovník knedlíků, nerada se s nimi patlám a kupované nejím. Naštěstí někdo vymyslel knedlíky hrnkové. Už jsem je kdysi dělávala a když byli minulý týden v seriálu Ohnivý kuře, našla jsem si recept a udělala je zase ...


... nejen, že se vše měří na hrnky, knedlíky se v nich i vaří ...


Recept:

1 - 2 rohlíky 
2 vejce
1 hrnek mléka
1 hrnek polohrubé mouky
sádlo

sůl

Pečivo nakrájejte na kostičky. V míse rozšlehejte žloutky se solí, přidejte mléko a polohrubou mouku.

Promíchejte, přidejte pečivo a pevný sníh z bílků. Máslem nebo sádlem vymazané hrnky naplňte připraveným těstem a vařte pod pokličkou ve vodní lázni 30 minut. 



... byly výborné, i já jsem si pochutnala ...

... hezký den ...

Danka 

14 komentářů:

  1. Hm, tak to asi zkusim, protoze knedliky ja neumim, vzdy kupuju:-(. Dekuji a hezky den:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to nic těžkého a hlavně nejsi od těsta :-)) Marci, měj se krásně. D.

      Vymazat
  2. My měli o víkendu taky rajskou s kinedlíkem :-). Já dělám klasika. Jako mladší jsem dělala jen těstoviny a knedlíkům jsem se vyhýbala. Teď je dělám bez vážení, přemýšlení klasika ve vodě - prostě děti mě donutily. Jinak já mám ráda mix klasika houskového s bramborovým. Natřu alobal olivovým olejem a zabalím do něj šišku, uvařím klasika ve vodě. Měj se moc fajn, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už jsem se taky pochlapila, už jsem dělala i knedlíky z vařených brambor ve slupce, v létě tvarohové, ale tam je to patlání, které moc nemusím. Když je ale chuť, udělám je. Měj se krásně, D.

      Vymazat
  3. SUper Danko! Takový receptík jsem potřebovala. Vyzkouším a určitě brzy, díky a měj se. Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dej vědět jak se povedly a jak chutnaly ;-). Krásný večer D.

      Vymazat
  4. Na hrnkové knedlíky se už dlouho chystám. Tak tvůj článek beru jako "nakopnutí" a na nějaký víkendový oběd naplánuji kuře na paprice, což je jedno asi z pěti jídel, ke kterému houskové knedlíky jíma (spolu se smetanovou houbovkou, rajskou a svíčkovou - hm, tak vlastně jedno ze čtyř...). Akorát se obávám, že bude problém najít 4 alespoň trochu velikostně stejné hrnky, máme to "každý pes, jiná ves"
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já knedlíky jím jedině ke svíčkové. Dělávám ještě rajskou a koprovku a k těm si dávám raději brambory. Musím ale říct, že mi teď ty knedlíky fakt chutnaly ;-) Na velikosti hrnků nezáleží, když budeš mít malé a velké, tak musíš akorát pohlídat to, že ty menší budou dříve uvařené. Zkouším špejlí jako u pečení. Tak ať se povedou D.

      Vymazat
  5. Hrnkové jsou jediné které umím. Mám je ráda, jsou dobré a moc se neupatlám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo jsou, měla jsem dlouhou pauzu v jejich výrobě. Hlavně to upatlání je důležité :-))) měj se krááásně D.

      Vymazat
  6. Dani, hrníčkové knedlíky jsou mé nejoblíbenější :-) A na druhém místě mám špekové, ty jsou taky poměrně rychlé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Špekové mám taky ráda, ale nemám recept, ty máš? :-) D.

      Vymazat
    2. Mám :-) 8 rohlíků, 200g anglické, 1-2 lžíce oleje, 4 vejce, 200ml mléka, 6 lžic hrubé mouky, 1 lžíce rozpuštěného másla, petržel a sůl. Rohlíky nakrájím na kostky, anglickou orestuji, občas přidám i cibulku, smíchám se všemi ingrediencemi, kromě bílů, ze kterých vyšlehám sníh a ten přidám nakonec. Tvaruji kuličky a vařím v osolené vodě. :-)

      Vymazat
    3. Děkujííí, určitě vyzkouším ...

      Vymazat