sobota 25. února 2017

... domácí játrová paštika ...

chystala jsem se na ni už dlouho ...


... receptů je spousta, tak jsem vzala od každého trochu a vznikla chutná paštika pro občerstvení na odpolední oslavu ...


Recept:

0,5 kg drůbežích jater
cibulka
3 lžíce sádla
1 dcl smetany na šlehání 
sůl, pepř, tymián, majoránka

Na pánvi rozehřejeme sádlo a zpěníme cibulku. Přidáme očištěná játra a zprudka opečeme. Vše zasypeme tymiánem a pepřem. Po změknutí jater osolíme a přilijeme smetanu. Necháme mírně vychladnout a rozmixujeme. Vzniklou směs dáme do skleniček. Některé jsem dozdobila brusinkami. Paštika by se měla nechat uležet do druhé dne, aby se vše krásně propojilo. 


... byla jsem překvapená, že výroba paštiky je jednoduchá a celkem rychlovka ...


... už večer jsem paštiku ochutnala a jsem s výsledkem spokojená. S jiným kořením vyzkouším příště a jsem zvědavá, co na ni řeknou ostatní :-) ...

... mějte krásnou sobotu ...

Danka 

18 komentářů:

  1. Téda Dani,to jsou chutě takhle při sobotě ;-).Díky za recept,prubnu :-).Sluníčkový víkend a prima oslavu.H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)) Děkujeme Hani. Fakt je to rychlovka. Krásnou neděli D.

      Vymazat
  2. Skvělé Danko! Člověk se výrobě paštiky pořád vyhýbá, že je to složité a při tom je to hned:-)
    Přeji příjemnou oslavičku. Také jsme únoroví - já a obě moje děti:-)
    Krásné dny
    H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to asi popřeju vše nej nej :-)). Opravdu jsem byla v šoku, jak to bylo rychle :-) Únorový je jenom ten nejstarší, Bertík má narozky v březnu, byl problém najít vhodný termín. Měj se krásně, D.

      Vymazat
  3. Dani, ta tvoje vypadá moc dobře. Já jsem domácí paštiku také jednou zkoušela, ale bohužel mi vadilo to aroma, když se dělala. Ta vůně cibulky se sádlem a játry mi nějak nesedla a pak jsem ji nemohla kvůli tomu jíst :( Hezkou oslavu, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby mi ta vůně vadila, asi by to u mě dopadlo stejně. Děkujeme Jani a měj se krásně D.

      Vymazat
  4. Danko, jsi šikovná, Vypadá dobře, určitě i skvěle chutná :-) Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Ivi. Mě chutnala, ostatní zkoušeli opatrně, ale taťka (můj) říkal, že je to dobré ;-) D.

      Vymazat
  5. Jsi šikula. Taky už jsem paštiku zkoušela dělat. I já jsem byla překvapená, bylo to jednoduché s výborným výsledkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super! Mě nikdy nenapadlo, že si paštiku můžu doma udělat sama :-)) Jani, měj se hezky D.

      Vymazat
  6. S těmi brusinkami to vypadá báječně! :-) I já se na paštiku chystám už jakou dobu a pořád jsem se na ní ještě nedostala.. Tak snad to taky napravím. :-)
    Ať na oslavě chutná, Danko!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevím, jestli mi chutná více s nebo bez brusinek :-)) Určitě se do ní pusť, nezabere to moc času. Luci, děkuji a měj se hezky D.

      Vymazat
  7. Právě jsem si naslintala do klávesnice - při pohledu na fotky se mi sbíhají sliny. Na paštiku se taky chystám, ale zatím skutek utek...
    Hekzý zbytek dne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)))) Ty jsi mě rozesmála. Já jsem to odkládala roky a teď nevím proč ;-) Měj se hezky Stáni, D.

      Vymazat
  8. Vypada to skvele, i kdyz nejsem fanda pastik:-), pekny vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Marci. Já si tyhle domácí čas od času dám ráda :-) Krásný večer D.

      Vymazat
  9. Dani, paštika vypadá skvěle. Ráda je doma dělám, protože mají nekonečně variací.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem ji dělala poprvé. S kořením moc pracovat neumím, ale je třeba to vyzkoušet. D.

      Vymazat