sobota 31. března 2018

... mazanec ...

moc jsem se těšila až ho budu péct. Měla jsem na něj velikánskou chuť ...


... vždycky jsem velikonoční mazanec (někdy věnec) pekla ze stejného těsta jako vánočku. Letos jsem zkusila jiný recept, taky podle Kluků v akci - tady ...




... recepty si většinou kopíruju, proto, kdyby je náhodou někdo stáhl ze stránek, tak abych je měla a taky si tam píšu své úpravy. Tady jsem odebrala vanilkový cukr a přidala trochu nastrouhané citronové kůry ...

Recept:

400 g polohrubé mouky
20 g droždí
70 g krupicového cukru
2 dl mléka
100 g másla
3 žloutky
špetka soli
trochu nastrouhané kůry z bio citronu
50 g rozinek
rum na namočení rozinek
vejce na potření
50 g mandlových lupínků

Z mouky, másla, soli, cukru, droždí, mléka, vanilkového cukru a žloutků vypracujeme kynuté těsto. Vmícháme rozinky namočené v rumu a necháme hodinu kynout. Potom z těsta uděláme bochník a dáme ho na vymazaný plech. Opět necháme vykynout. Povrch bochníku nakrojíme do kříže, potřeme vajíčkem, posypeme mandlemi a pečeme asi 30 minut při teplotě 170 °C. 



... mazanec je výborný. Křehký a mandličky křupavé :-) ...

... mějte krásný den ...

Danka

8 komentářů:

  1. Premyslim, ze se do nej pustim, ale porad nevim. Tenhle se ti povedl, dala bych si hned:-). Pekne dny. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marci, není těžký a opravdu skvělý, tak se toho neboj ;-) Hezký den D.

      Vymazat
  2. Danka,
    mazanec vyzerá lákavo, ja sa dnes chystám na pečenie barančeka a asi rovno dvoch, jeden zajtra poputuje na návštevu a už sa na to pečenie teším :-)
    Majte sa krásne,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem se na pečení moc těšila. Beránka neumím, nikdy jsem ho nepekla ani nemám formu, jen po beráncích pokukuju ;-) Hezké svátky D.

      Vymazat
  3. Ten se ti povedl - sliny se sbíhají. Já mazanec dostávvám vždycky od mámy - už taková tradice (většinou jedzíme společně na chalupu, ale dostala jsem ho, i když letos většinu volných dnů trávíme doma)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdybych chtěla, tak by mi ho mamka taky upekla, ale už pár let peču sama a jsem děsně ráda, že to zvládám. Kdysi jsem se kynutých těst bála ;-)) D.

      Vymazat
  4. Mazanec jsem ještě nikdy nepekla. Letos nebyla příležitost, tak snad příští rok :-) K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vždyť ho můžeš upéct kdykoli, je to jenom kynuté těsto ;-) D.

      Vymazat