sobota 22. února 2020

... nové rostlinky ...

pomalu přemýšlím, že odstraním zimní dekorace a lehce začnu jarními. Přece jenom mám ale pořád zimní a ne jarní pocit. Letošní způsob zimy se mi prostě zdá být poněkud nešťastný. Kdysi by mi to tak nevadilo, ale letos mi trochu toho mrazu a sněhu nějak chybí. Možná jenom ty hory. Chtěla jsem na pár dnů vyrazit do Rakouska, ale právě kvůli počasí tady u nás to nešlo. Kvůli dešti se o jarních prázdninách začalo lyžovat později, tím pádem se odložil i odjezd Bertíkových sourozenců zpět do Německa a nám už nevyšlo za sněhem odjet. Myslela jsem si, že tam to zimní období zároveň načerpám a uzavřu a že pak už budu čekat na jaro ;-) ... 


... ale aspoň jsem dokoupila pár květin. Po Monsteře jsem pokukovala už dlouho ...


... foto dole - takhle se narovnala po pár dnech doma ...


... kávovník, ten mě napadl s novým kávovým koutkem ...



... svícník, proto, že se mi líbí. Ten první se sice ještě snaží a když se mi povede ho zachránit, budou prostě dva ...



... no a pak novou Sophoru Little baby. Tahle rostlina se mi moc líbí. Je moje třetí. První, ta byla špatná, když už přišla - hned seschla. U druhé jsem podcenila zálivku. Jeden rok při mém odjezdu jsem ji dala na prázdniny k mamince, aby do ní každý den cvrnkla trochu vody. To se podařilo a Sophora byla v pohodě. Další prázdniny jsem to ani nevím proč neudělala a byl konec. Takže u této třetí vím, kde bude letošní prázdniny pokud zase na delší dobu odjedu ...



... do kuchyně jsem krom kávovníku nového nedala nic, jenom jsem využila malinkaté květináčky a zakořeněné rostliny. Doufám, že se jim bude v zemině dařit. U některých mám pocit, že je jim lépe jenom ve vodě a v momentě, kdy je dám do květináče definitivně odejdou -uvidíme uvidíme ...




... ještě se pokouším o záchranu kapradiny. Dala jsem ji do skleníku a každý den rosila, ale nejsem si jistá, jestli jsem ji tím nedorazila. Listy úplně zhrubly a uschly. Vyrašil ale nový výhonek ...



... přeji všem krásný víkend ...

Danka

8 komentářů:

  1. Danko, ty máš kytek. Já jen minivánoční hvězdu (tak mne překvapuje, že se ještě drží). A teď borůvčí přivezené z výletu ve vodě.
    Z tvých kytek se mi nejvíc líbí kávovník a sophora. Monstera je by bůhví proč nesympatická (ne speciálně ta tvoje, ale obecně jako druh), nikdy bych si ji asi domů nekoupila.
    Hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě taky vánoční hvězda ještě drží. Asi dobrý ročník nebo co ;-)) Borůvčí vypadá moc hezky, koukala jsem. Monsteru jsem vůbec neznala, tak zkouším. Krásné dny Stáňo, D.

      Vymazat
  2. Taky bych to měla doma ozelenit:-)))
    krásný víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já teď už jenom něco jarního s květy ;-) Krásnou neděli Evi, D.

      Vymazat
  3. Krásně sis to okytkovala. Zaujala mne sophora- tu neznám a líbila by se mi. Asi se po ní poohlédnu.
    Měj se fajn a klidnou neděli u vás přeju!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sophoru znám díky blogům. Líbí se mi ty drobounké lístečky. Objednávala jsem na netu a přišla úplně v pořádku. Krásnou neděli Hani, D.

      Vymazat
  4. Danka,
    máte krásne kvietky, veľmi sa mi páčí tá...little baby. :-)
    Kávovník som kedysi mala, ale rýchlo odišiel, je to náročnejšia rastlinka na pestovanie doma. Tak nech dlho robia radosť a tešia.
    Pekný deň,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Aďko. Kávovník jsem ještě neměla, tak uvidím jak to spolu zvládneme. Hezké dny D.

      Vymazat