úterý 10. října 2017

... z dýně ...

náš nedělní oběd byl dýňový. Jednu polovinu dýně Hokkaido jsem upekla. Nebylo to nic složitého ...


Postup: polovinu dýně nakrájíme na měsíčky. V mističce si rozmícháme olivový olej se solí a sušeným libečkem. Na plech poklademe dýni, potřeme ochuceným olejem a dáme péct do trouby vyhřáté na 150 °C, dokud není dýně měkká. Před vytažením z trouby dýni posypeme sýrem a necháme ještě pár minut zapéct. Použila jsem Goudu, ale může být třeba i parmazán ...


... z druhé poloviny jsem udělala rizoto ...


Recept:

olivový olej
2 šalotky či malé cibulky
2 stroužky česneku
1/2 dýně hokaido
300 g rýže 
1 sklenice zeleninového vývaru (dělám ze sypké směsi Alnatura z DM)
voda - podle návodu na rýži
sůl, pepř
1 polévková lžíce másla
1 malá krabička soyového mléka 

Na rozpálenou pánev dáme olivový olej, cibulku a necháme chvíli restovat, po chvíli přidáme česnek a restujeme společně s cibulkou. Přidáme na kostičky nakrájenou dýni, restujeme asi 5 minut, přidáme rýži - asi minutu restujeme vše společně. Přilijeme vodu se zeleninovým vývarem, osolíme, opepříme a necháme probublávat. Každou chvíli mícháme. Používám rýži, která potřebuje na uvaření asi 25 minut a stejná doba stačí i dýni. Před podáváním jsme přidala krabičku soyového mléka a kousek másla ...  

... Bertík si přál rizoto posypat sýrem 😉...


... ale není vůbec nutný. Dýňové rizoto je výborné i bez sýru. Já jsem si k rizotu dala pečenou dýni ...


... hezký podvečer ...

Danka  

12 komentářů:

  1. Já včera dělala dýňovou polévku a půlka mi zbyla, tak ji chci zítra upéct a k tomu bramborovou kaši. To tvé rizoto má nádhernou barvu :o).
    To jsou Danko dobroty.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako příloha je pečená dýně výborná. Barvu tu momentálně nejkrásnější :-)) Hezký večer Álo, D.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Mě by nikdy nenapadlo, že budu jíst takto upravenou dýni :-) Je to opravdu dobrota ;-)

      Vymazat
  3. Teda Danko, to jsou speciality!!! Ta pečená musela být fantastická. A co Bertík - jedl dýni? Měj se fajn a pozdrav Bertíka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bertík jedl rizoto, pečenou dýni nechtěl, ale jsem ráda, že snědl to rizoto a prý mu i chutnalo ;-) Pozdrav děti :-) krásné dny Ivi, D.

      Vymazat
  4. Pečenou dýni jsem "objevila" loni a moc mi chutnala. Letos jsem dýni ještě nekoupila, budu to muset napravit.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  5. Dýně je skvělá na všechny možné úpravy, děkuji za tip na dýňové rizoto, to jsme nezkoušeli, ale taková dýňová pomazánka s kari,mňamozní :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, taky zajímavé - pomazánka :-)) Krásné dny Aničko, D.

      Vymazat
  6. Nádhera :) Já se letos k dýni zatím nedostala, ale je už vážně načase a taky ji mám ráda. Loni jsem ji pekla též jen tak posypanou kořením a chutnala. A polévku miluju. Ovšem rizoto vypadá lákavě, mňam :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Polévku jsme měli zrovna dnes a dýni kupuju skoro každý týden :-) Chtěla jsem změnu, tak proto rizoto, bylo jednoduché a dobré ;-)

      Vymazat