čtvrtek 5. září 2019

... místo a ubytování ...

jak už jsem psala, nechtěly jsme s kamarádkou jezdit moc daleko, jelo se na pár dnů, hlavně, aby tam bylo to moře. Místo jsme vybraly podle ubytování, které se nám líbilo, v městečku Mošćenička Draga … 






… městečko je dělané pro turisty. Obchod i tržiště slušně zásobené, zmrzlin několik stánků, pizzerie, kavárny a restaurace podél promenády a to nám na ten necelý týden stačilo - na pizzu jsme zašli před odjezdem … 









… pláž, na kterou jsme chodili, kde hlava na hlavě nebyla



… a hezký malý útulný domeček, ve kterém jsme bydleli …


… s terasou ...


… venkovním posezením …


… stylovými okenicemi …


… výhledem na moře …



… který měl jednu jedinou, za to velikou vadu. Byl u hodně rušné cesty, která na fotkách z airbnb nebyla vidět. Bertík to místo ukazuje. Cesta je schovaná mezi stromy. Ta co směřuje na Pulu. Zhruba do dvou do rána a pak znova od šesti je hodně hlučná. Bylo to nečekané "překvapení". Škoda, protože se mi tam jinak moc líbilo. Na pláž pomalou procházkou asi 15 minut, vybavenost i cena přiměřená, klimatizace fungovala (zapínaly jsme ji když jsme tam nebyli, aby jsme vychladily dům), čisto atd.atd. ...


… z celých letošních prázdnin mám zatím jenom skvělé pocity a to netvrdím, že vše bylo zalité sluncem. Byly i situace, které při větším množství lidí bývají - to myslím Alpy a skloubit 7 lidí (4 ks puberťáků, manžel, Bertík a já 😁 - neskloubitelná kombinace, ale nějak se to za ty roky utřepalo), pak nějaká občasná nedorozumění s Markem - mezi námi to asi jiné nebude 😂 No a moře? Všude je něco, že? Hlavní je, že jsme si to užili. Bertík byl ještě předposlední týden prázdnin na příměstském sportovním táboře, já jsem chodila do práce a ani nevím jak a začala nám škola. První den jsem nefotila. Bylo zataženo, pršelo, ale jinak zahájení ve škole bylo skvělé - celá škola v tělocvičně, byli nám představeni všichni učitelé, zazpívali jsme si dvě písničky a hlavně přivítali prvňáčky. Naši druháci už dělali blbiny, protože to se může …


druhý den si měli děti namalovat co mají rádi a obrázek nalepili na svou skříňku. Hledala jsem namalovaný trolejbus a ejhle, ona tramvaj a kopec Mölltaler Gletcher (psala jsem o něm tady) - teda "lanovka", která k němu v tunelu jezdí …


… a protože jsem to dříve nestihla, přeji všem školákům i neškolákům krásný celý letošní školní rok a to je vlastně pomyslná tečka za prázdninami a létem …

Danka

10 komentářů:

  1. Jo,jo- měli jste pěkné prázdniny, pěkné léto. Ono nikdy nemůže vše být na jedničku,ale hlavně když klady převažují nad zápory.
    Hrozně to letí, Bertík už je druhák. Když jsem objevila Tvůj blog, tak to byl malý klučík.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naštěstí ty klady letos převažují, není to tak dávno, kdy to bývalo naopak. Letí to Hani, letí ... Krásné dny ;-) D.

      Vymazat
  2. Dani, proste prazdniny se vsim, co k nim patri:-). A Bertik uz je mazak, to je jasne. At se mu ve
    skole libi. M.

    OdpovědětVymazat
  3. Důležité je, že zůstanou pěkné vzpomínky, ty drobné trampoty se zapomenou...
    Váš apartmán u rušné cety mi připomněl letošní ubytování v Beskydech - okna nám vedla na křižovatku se železničním přejezdem, který při spouštění závor cinkal (první vlak jel někdy po čtvrté ráno :-D). Za týden jsem si skoro zvykla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano, to se nebojím, že by nezůstaly. Být tam déle asi bych si taky zvykla :-)

      Vymazat
  4. Dani,měli jste moc hezke prazdniny.I když trošku jak pišeš rušne,ale nemuže byt vždy vše zalito sluncem.Z Bertika je už velky kluk.Krasne dny.
    Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, letošní prázdniny se vydařily. Bez vzruchu bych si pak nevážila toho klidu :-) Hezké dny Vlasti, D.

      Vymazat
  5. Těším se, až už taky někam vyrazíme, chybí mi to. Poslední dobou jsem pořád jenom doma nebo v práci, potřebuju trochu už změnit prostředí. Manžel mě překvapil a zaplatil nám pobyt tree house https://www.treehousejested.cz , on prostě ví, jak mi vykouzlit úsměv na tváři i po těch letech společného soužití :).

    OdpovědětVymazat
  6. Tak tam bych se také ráda ubytovala, jen co je pravda. Jenže momentálně nejsou peníze ani na to abych využila a vyzkoušela tipy na cyklo dárky. Jsem ráda že měsíčně vyjdu tak že si prostě mohu koupit třeba permanentku na plavání a to ještě stěží. Je to náročná situace.

    OdpovědětVymazat