neděle 19. května 2019

... usychání nebo utopení ...

období usychání nebo utopení mých pokojových kytek pokračuje. Rozhodla jsem se, že se péči o ně prostě naučím, protože mi je s nimi hezky ...


... pár jsem jich dokoupila. Něco je v obýváku ...



... něco v kuchyni a já budu doufat, že se o ně naučím starat a bude jim u nás dobře ...



... takhle dopadla jedna pilea. Nevím co se s ní stalo, listy začaly černat, opadaly, zůstal jenom stonek ...



... ta vedle ní zatím vypadá v pohodě - třikrát klepu. I když jak se tak teď dívám, jeden lístek už má taky černé flíčky. Pořád jsou na stejném místě, nehýbu s nimi, prostě nevím :-( Tu novou jsem se rozhodla koupit až po té, co opadala. Před tím mě to ani nenapadlo, aby jich snad nebylo moc ...


... u malé kapradinky vím, co jsem provedla. Utopila jsem ji. Před odjezdem jsem ji moc zalila a nezkontrolovala, že zůstala ponořená ve vodě ...


... a konečně jsem našla způsob jak vystavit můj oblíbený růžový porcelán. Chtěla jsem aby byl vidět a neprášilo se na něj. Roky jsem si s tím lámala hlavu a přitom jsem to všechno měla na očích ;-) ...



... všem přeji krásnou neděli. U nás je hezky jarně, vypadá, že dnes i bez deště. Já vím, zase brbláme, teď pro změnu, že pořád prší, protože u nás prší opravdu pořád. Dva dny v tomto týdnu byly jenom gumákové a sluníčka pramálo :-D ...

Danka

16 komentářů:

  1. Přeji krásný den, asi bych dala pod květníky trochu keramzitu, aby vnitřní květináč nestál ve vodě, ale aby voda protekla a držela jen vlho.... ty fleky vypadají na plísen….. takže vysušit květník, hliněné drží déle vodu, pohzr na to...… Přeji, ať se daří...… Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za rady Olinko, zkusím ten keramzit. Krásné dny D.

      Vymazat
  2. pilei jsm umořila 4 nyní páté se zda začalo dařit- taky občas nějakou květinu vyhodím -což se mi nikdy nestávalo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tahle mi odpadla první, uvidím co ty další. Poslední půl rok jich bylo moc, co jsem vyhodila. Hezké dny D.

      Vymazat
  3. Danko, rozumím ti - já taky kytky buď topím nebo usuším. Momentálně bojuji s dvěma sazeničkami rajčat. Uvidíme, jestli se mi je povede udržet naživu na okenním parapetu v kuchyni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budu muset zkoušet a studovat, co která potřebuje. Držím palce ať to s rajčaty zvládneš Stáňo :-) Hezké dny D.

      Vymazat
  4. Myslím si že zalevate moc,a lepe kyticku uhlídate v plastovem kvetinaci,,...a je moc krasne u Vás,pekny den dae

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím zalévání to tak asi bude, ale když jsem vodou "šetřila", tak zase uschly :-))) Hezké dny D.

      Vymazat
  5. Danko, tak ať se kytičkám už konečně začne dařit! Boxík na porcelán je moc pěkný, vlastně celý ten poličkový kout :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Danko, kdysi jsem si taky utopila kytky pokojovky při odjezdu na dovolenou, ale pak jsem začala používat následující: vzala jsem vyšší plechy na pečení, položila tam starou plínu, nalila vodu - asi 2 cm a do toho postavila kytky v květináči. Krásně 14 dní mé nepřítomnosti přežily.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, děkuji za typ jak s kytkami. Uvidím, jak se mi péče o ně povede. Hezké dny D.

      Vymazat
  7. Já jsem s kytkama nikdy problém neměla, ale od té doby, co jsem se přestěhovala na Slovensko, je to přesně naopak, vůbec se jim tu nedaří, nevím, čím to je, ale nedokážu odhadnout zálivku, buď jsou přelité nebo suché... H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, tak to jsme na tom stejně. To na poslední fotce vpravo už jsem vyhodila,asi bylo přelité nebo nevím.
      PS: a já jsem si myslela, že se vrátila domů a ty jsi zatím na Slovensku :-O

      Vymazat