pondělí 20. srpna 2018

... zatmění ...

v planetáriu v městě Klagenfurt se moc fotit nedalo. Nastavila jsem si foťák na noční focení a ono to fotí tak, že se spustí jakoby několik snímků najednou - ten kravál a trapas, který jsem v tom tichu přednášky způsobila bych nikomu nepřála. Umocněno šíleným smíchem všech našich zúčastněných puberťáků. A okamžitě si vzpomněli, jak jsem vloni do kopule svítila foťákem červenou tečkou. Na to jsem já úspěšně zapomněla. Asi bych tam už neměla chodit :-D. Myslím, že se mi ale ta jediná hlasitá fotka povedla. Je na ní krásně znázorněno zatmění měsíce onoho dne, které jsme jeli pozorovat na rozhledu Pyramidenkogel ...


... aniž by jsme to věděli, ale mohlo nás to napadnout, měli právě kvůli zatmění měsíce otevřeno až do dvou hodin rána. My jsme tam jeli jako vždy na zavíračku, která byla ve 21 hod ...


... nejprve pár snímků jezere Wörthersee ...



... a pak už zmíněné zatmění měsíce. Na rozhledně už tzv. noční focení nikoho nerušilo a takhle se mi povedlo vyfotit. Bylo 27.7.2018 ...



... ta bílá tečka vpravo dole od červeného měsíce je Mars. Zprvu jsem jim nevěřila, ale když o tom psali i na Google, nezbylo mi než uvěřit ;-) ...


... a na závěr i krásně nasvícená rozhledna ...


... byl to moc krásný zážitek ...

... přeji krásný den ...

Danka 

8 komentářů:

  1. Danko, hezký zážitek :)
    My zatmění neviděli, u nás bylo zataženo. Ale na Perseidy už jsme měli štěstí.
    Měj se prima, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, hezký byl. Na Perseidy jsme neměla sílu, šla jsem spát :-o Hezké dny Petro, D.

      Vymazat
  2. Krásné fotky.
    My viděli zatmění z okna a perseidy z Jeseníků.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z perseoidů jsem viděla jenom mléčnou dráhu ;-) Děkuji Evi, D.

      Vymazat
  3. Moc hezké fotky, takové trochu tajemné.
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tímto měsícem to opravdu tajemné bylo. Hezký den Hani, D.

      Vymazat
  4. Tak to teda musel byť zážitok a i napriek menšiemu trapasu ste si to určite užili. Krásne zábery.
    Ja som zatmenie pozorovala spred domu a na pár minút ho bolo krásne vydieť.
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme měli štěstí a viděli jsme ho úplně celé. Na trapas se asi bude aspoň vzpomínat ;-) Hezký den Aďko, D.

      Vymazat