pátek 24. srpna 2018

... erbstollen ...

netušila jsem do čeho jdu. Myslela jsem si, že to bude jeskyně s krápníky a ono to bylo muzeum hornictví, principem hodně podobné těm našim ostravským. Jenom netěžili uhlí, ale rudu ...


... tady jsme si všichni museli vzít přilby a pláštěnky a šlo se pod zem. Pláštěnka proto, že na nás stále kapala voda a za přilbu jsem byla hodně vděčná, protože jsem se asi jako jediná z naší skupiny dvakrát praštila do hlavy ...






... Bertíka z celé prohlídky nejvíce zaujala přezka v kapse pláštěnky :-)) ...














... a mě to nejvíce připomnělo film Dukla 61. Dokonce byl s námi jako návštěvník pán, který tam pracoval a kterému tam zahynul otec. Vzhledem k tomu, kolik tomu pánovi bylo, asi svého otce moc nepoznal. Ještě dlouho budu mít oba zážitky v hlavě ...



... v dole bylo kolem 7°C. Na fotce je zachyceno jak právě roztáváme. Ke konci prohlídky už byla opravdu zima ...


... pokračování tohoto dne zase příště ...

... přeji krásný den ...

Danka 

8 komentářů:

  1. Stejne je to divny pocit byt pod zemi, ne? Duklu jsem videla, hrozne nestesti. Prace to musi byt neskutecne narocna. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Být pod zemí mi ani nevadilo, nikam jsme nefárali, šlo se tam vchodem z nádvoří a pohybovali jsme se jenom v rovině (asi jako ve sklepě). Dukla mě tím neštěstím a přístupem lidí hodně poznamenala. I když tady žiji, vůbec jsem o tom nevěděla. D.

      Vymazat
  2. Určitě to byla zajímavá exkurse. My byli ve štolách u Jílového u Prahy a taky tobylo zajímavé.
    Hezký den a budu se těšit na další příspěvek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bylo to zajímavé. Vloni jsme byli jenom na povrchu v jednom dole v Ostravě a tohle bylo dost podobné. D.

      Vymazat
  3. Tak toto muzeum by mi nehrozilo. S mojí klaustrofobií bych si ho určitě nechala ujít :-).
    Ale pro vás to byl určitě zážitek!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klaustrofobií naštěstí nikdo netrpíme, jinak by to nešlo. Hezké dny Hani, D.

      Vymazat
  4. Jistě zajímavý zážitek...Ta pamětní deska by mě nejspíš trochu dostala do kolen.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Deska, příběh toho pána, film Dukla - bylo toho dost ... D.

      Vymazat