úterý 28. srpna 2018

... trhanec ...

vždy, když se vrátím z Rakouska mám chuť něco tamějšího uvařit nebo upéct. Letos to vyhrál trhanec. A ne ledajaký, přímo císařský! ;-). Kdysi jsem tam ochutnala podobné jídlo, jenom bylo s tvarohem, ale nezapamatovala jsem si název. Minulý týden na mě na instagramu vykoukla fotka této dobroty, hned jsem našla recept a udělala ho. V sobotu bylo repete ...





... dělala jsem podle tohoto receptu - zde ...

250  ml mléko
3  ks vejce
sůl trochu
160  g hladká mouka
1  lžíce smetana ke šlehání
hnědý rum trochu
30  g rozinky
60  g máslo
1  balíček vanilkový cukr
moučkový cukr na posypání

Nejprve dáme rozinky namočit do trochy rumu. V míse dobře promícháme mléko, veškeré žloutky, trochu soli, cukr a mouku. Z blíků (se špetkou soli) vyšleháme sníh, který spolu se šlehačkou opatrně vmícháme. Přidáme rozinky (již bez rumu), ještě jednou opatrně promícháme. Ve velké těžké pánvi (nejlépe s nepřilnavým povrchem) rozpustíme 30 g másla a přidáme polovinu těsta. Z obou stran opečeme dozlatova, poté ještě na pánvi dvěma vidličkami roztrháme na malé kousky, chvilku dopékáme a rozdělíme na dva talíře. Stejně postupujeme s druhou půlkou těsta (a másla). Nakonec všechny 4 porce posypeme vanilkovým a moučkovým cukrem. Lze podávat s brusinkami či s jiným kompotem.

... recept jsem přesně dodržela a trhanec je výborný a hlavně není pracný ;-) ...


... krásný den všem ...

Danka 

10 komentářů:

  1. Mňam, mňam, dala bych si :)
    Danko, krásný den ti přeji :)
    Petra

    OdpovědětVymazat
  2. Trhanec jsem ještě nikdy nezkoušela... Ale špatný nápad to není - na to by se ztratily mé rezervy, co mám v obracení palačinek, když je trhání přímo v receptu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělá se lépe než palačinky, hlídat se musí, ale ne tak moc ;-) a pak se ještě roztrhá, paráda :-))

      Vymazat
  3. Danka,
    vyzerá výborne.
    Ja som naposledy robila cisársky tvarohový trhanec a k tomu ovocie, ale veľmi to "mojich chlapov" neoslovili :-)
    Ale milujem ich syrové špecle...
    Pekný deň,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Špecle máme taky rádi, ale ty kupuju a jenom když jsme tam. Letos se mi ani sýrová omáčka nepodařila :-( Trhanec se mi povedl v obou případech, kdy jsem je dělala. Hezký večer Aďko, D.

      Vymazat
  4. Vypada bajecne, v zivote jsme to neochutnala. Preju hezky vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já minulý týden poprvé, když opominu ten tvarohový někdy v minulosti :-)) Je to o hodně lepší palačinka ;-) Hezký večer D.

      Vymazat
  5. Trhanec jsem dělala, když byly děti malé. Více méně to byla vzpomínka na babičku, která mi to dělala jako malé holčičce. No, ale s brusinkami.... to muselo být božské. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezká vzpomínka Iwko. Byly tam rozinky lehce namočené v rumu a opravdu to bylo skvělé. Hezký večer D.

      Vymazat