středa 20. července 2016

... logopedie ...

Bertík začal mluvit tak rychle, že už neměl a nemá čas na správnou výslovnost. Jak pronesla moje kamarádka: "zrychlil z 0 na 100!" A protože mu občas nerozumím ani já, rozhodla jsem se začít s logopedií už teď ...


... pár slov, které jsou teď moc roztomilé a budou mi chybět až se Bertík vše naučí ...

já si vybram (vyberu)
budeme vyputovat (vystupovat)
musíme to poukit (koupit)
to je po pebe (pro tebe)
je to placatové (placaté)
budeš nebo musíme benzínkovat?
velmi roztomilé (zatím) je, když říká "kakínek" (tatínek), zkusila jsem ať řekne TÁTA a to se mu krásně zřetelně povedlo, ale uzavřel to tím, že řekl: "táta, alebo kakínek" a lišácky se usmál :-)) ...

a úplně nejvíc nejkrásnější věta je: "JÁ TĚ MÁM MOC RADA" (se správným ostravským přízvukem  :-))) ...

... paní logopedka mi doporučila Bertíka nahrát. Jednak proto, aby jsme slyšeli ten rozdíl a jednak proto, aby jsme mu to mohli v dospělosti pustit. Kluky nahrané nemám, ale připomnělo mi to situaci s Adamem. Ve školce měl kamaráda, který má příjmení na "S" a Adam sykavky neuměl. Znělo to moc roztomile, když říkal: "Martínek S...." Asi před 3 lety mluvil o nějakém Martinovi (do školy spolu nechodili) a mě napadlo jestli náhodou nemluví o "Martínkovi S...." a řekla jsem to tím jeho školkovým způsobem. Ano, byl to on. Hodně jsme se tomu po těch letech zasmáli :-) ...
... ještě paní logopedka říkala, že to nebude tak zlé. Když s ním jednotlivé slova zkoušela, opakoval je bez chyby. Mám se ale připravit na to, že se bude zlobit, když mu nebudu chtít rozumět. Ještě jedna perlička, když se měl představit, neřekl své jméno, ale řekl, že je POLICAJT :-) ...

4 komentáře:

  1. Logopedie je u nas velke tema. Trenujeme uz skoro 2 roky a moc jsme se nepohli. Prvni ucitelka to asi neuchopila dobre. Tak snad se nam brzy zadari.
    Hodne zdaru i vam, a to nahravani je dobry napad:-). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak v tom nejsme sami? :-) Vám taky hodně zdaru a trpělivosti :-) D.

      Vymazat
  2. Danka keď som mala 4 roky (veľmi dávno to bolo) nevedela som povedat š,č,ž, proste mäkčene. A ja som sa volala Zituška. A recitovala som u mamky v práci básničku o letuške a celá sála sa mi smiala. A ja by som prisahala že som to povedala správne. Keď sa ma spýtali ako sa voláš, dala som si bacha a povedala Zituska. A zase sa smiala celá sála aká som milá. A zopakovala som "prisahám že správne s mäkčeňom) a smiali sa. Je to moja malilinká trauma z detstva. A záver. Vyrástla som z toho. Náš herec Kukura, neviem či ho poznáte, račkoval až do dospelosti a potom sa to stratilo. Aj Bertík z toho určite vyrastie, možno aj bez logopedičky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zituš, moc děkuji za komentář. Z dětských traumat bývá smutno... Vím, že z toho Bertík vyroste a vše se naučí a teď je to moc roztomilé jak mluví. Bývá ale naštvaný, když mu nerozumím a mě to taky mrzí, že nevím co mi říká, že jsem se rozhodla začít už teď. Zatím z toho mám pocit, že to bude chtít si sednout a cíleně rozhýbat jazyk a to při běžném povídání si nejde. Juraje Kukuru znám, hraje i v českých filmech a já jsem do svých skoro 23 let žila v Československu :-) Hezký večer D.

      Vymazat