neděle 17. června 2018

... páteční a sobotní dobroty ...

tento příspěvek nevkládám proto, abych na sebe prozradila, že mám další závislost na jablkách v županu z Polívkárny v Ostravě a když to jenom trošku jde, tak tam na ně zajdu ;-), ale proto, že se mi moc líbí jak je Polívkárna fotogenická a fotky, které jsem při návštěvách vyfotila bych si ráda uchovala na blogu ;-) Mám to místo ráda ...




... minulý pátek jsme tam s Bertíkem zašli po návštěvě školy, do které asi bude chodit. Ano, komplikujeme si život tím, že nechceme, aby chodil do té k nám nejbližší. Od jara jsme byli domluvení v komunitní škole, ale to minulý týden padlo. Nebudu se rozepisovat proč, ale před námi je nelehký a hlavně na poslední chvíli úkol, kam Bertík po prázdninách nastoupí. Škola, ve které jsme byli vypadá hezky, paní učitelka byla moc příjemná, jen mě trochu odrazuje cestování do ní. Je to přes celé město a to nevím, jestli chci/ chceme ...



... proč to nadšení z brčka? Protože má stejnou barvu jako nové trolejbusy v Ostravě, ty co můžou jezdit bez "tykadel", jenom na baterku! Z Polívkárny jsme jeli na logopedii. Ještě doladit "Ř" a máme to za sebou, ani prý už nemusíme chodit, že to už naskočí :-)) ...


... a teď zpátky k dobrotám. Doma dobrotování pokračovalo. Na oběd si Bertík přál palačinky a ke kávě jsem nám udělala Pavlovu - mám je napečené a schované a občas je takto připravím ...



... ale v sezóně jahod a malin ji neudělat by byl hřích ...


... no a pak taky bublaninu s třešněmi ...




... podle receptu tadyLehce jsem si ho upravila podle sebe (v závorkách)

Ingredience:

120 g polohrubé mouky (dala jsem půl klasické, půl špaldové)
100 g cukru krupice (stačí, i tak je to sladké ;-)) 
4 vejce pokojové teploty (žloutky a bílky zvlášť)
trochu prášku do pečiva bez fosfátů
špetka soli
500 g třešní (taky jsem je nevypeckovala :-))
cukr moučka na poprášení po upečení

máslo na vymazání a polohrubá mouka na vysypání formy

Horkovzdušnou troubu předehřeji na 150 °C, formu vymažu máslem a vysypu moukou.
Do bílků dám špetku soli a vyšlehám z nich pevný sníh. Postupným přisypáváním zašlehám cukr. Přidám žloutky a nakonec vmíchám mouku. Těsto rozprostřu do formy a pokladu třešněmi. Peču 40-45 minut (doporučuji zohlednit zkušenosti s vlastní troubou).

Po upečení a vychladnutí zapráším moučkovým cukrem.

... tato velikost není na klasický plech, ale na ochutnání a "splnění" mít tuto letní dobrotu stačí. Říkám si, jestli to letní období na dobroty není náročnější než Vánoce. Dnes budou na oběd tvarohové knedlíky s jahodami :-). Co myslíte?


... mějte krásnou neděli ...

Danka

24 komentářů:

  1. Ahoj, kdo by odolat těm dobrotám.....nyní v tom ovocném období to jde docela těžko. I když já ráda sním misku třešní jen tak a pochutnám si.Když peču dávám vždy pečící papír přijde mi to jednodušší.Hezkou neděli a dejte si ovocné knedlíky....Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky jím ovoce jen tak, ale v těch dobrotách to je taky dobré ;-) Pečící papír nedávám, protože mám ráda ty okraje koláčů, když je papír, tak nejsou tak dobré :-)) Hezký den Hani. PS: a knedlíky byly jedna báseň D.

      Vymazat
  2. Tak to se nedivím, že tam chodíš ráda.Taky bych chodila:-)))
    Se školou přeji šťastný výběr.....je to moc důležité rozhodnutí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Evi, není to nic lehkého, to rozhodnutí. Krásné dny D.

      Vymazat
  3. Polívkárna je opravdu fotogenická, věřím, že tam jsi ráda.Ano,ano - je doba sladko-ovocného pečení.
    Přeji šťastnou ruku při výběru školy. I když ono je to o učitelích. V každém povolání je někdo in a někdo trochu níž.
    Hezké nedělní odpoledne, Dani!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, že je to na lidech, kde na koho narazíš, mám s tím u velkých kluků zkušenost, ale nám se nelíbí ten velký školní kolos, Adam tam chodil a učitelský sbor je pořád stejný :-( Děkuji Hani, hezké dny D.

      Vymazat
  4. Taky mám v lednici košíček třešní. Ale péct z nich budu asi až zítra - dostali jsme tvarohovou buchtu od maminky a tak bychom těch sladkostí měli doma moc.
    Polívkárna vypadá moc pěkně, taky bych si tam hned něco dala. Já byla včera v moc milé kavárně v Doksech, ale zapomněla jsem fotit :-( (s kamarádkami jsme povídaly a povídaly... a na focení nedošlo).
    Hezký zbytek neděle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, kavárna v Doksech mohla být krásná, ale povídání je důležitější. Hezké dny Stáňo, D.

      Vymazat
  5. Tu vaši Polívkárnu fakt závidím. Krásné místo s úžasnou atmosférou, Dani. Pěkně jste si s Bertíkem zamlsali:-). Ve výběru školy přeji šťastnou ruku, ať je vše tak, jak má být.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, je tam opravdu fajn ;-) Děkuji Henriet, snad vybereme dobře. Hezké dny D.

      Vymazat
  6. Tedy, tam bych zašla na kafíčko i s županem 😉...
    No a vás balkon...tak tam je snad i jedno, co si dáte...
    Mějte se letně, pohodově, sladce-kdekoliv...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)) no, ono tentokrát to bylo bez jablek, došly, ale to vůbec nevadilo ;-) Balkon ukážu někdy v dalším příspěvku, jak to kvete, tak to je opravdu nádhera. Hezké dny Hani, D.

      Vymazat
  7. Dani, jedna dobrota lepší, než druhá. Pavlovu jsem letos ještě neudělala, ale musím, když ji u Tebe vidím. .o) Krásné fotky a Polívkárna je opravdu fotogenická.
    Měj příjemný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě tahle velikost Pavlovy na mlsání stačí ;-) Krásné dny Dášo, D.

      Vymazat
  8. Danka,
    držím vám palce, aby ste sa správne rozhodli, vôbec to nie je ľahké, my zvažujeme školu v BA pre mimoriadne nadané deti, ale odrádza nás dobrava, bývame mimo BA. V klasickej škole nám navrhli preskočiť prvý ročník :-)
    Dobroty vyzerajú skvele, závidím vám tu "polievkáreň", to musí byť super, milujem polievky.
    Majte sa pekne, prajem úspešný týždeň,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No Aďko, taky to nemáte lehké. Tak ať se rozhodnete co nejlépe. Polévky tam mají taky výborné, takové domácí. Nám holkám to stačí i na oběd ;-) Krásné dny D.

      Vymazat
  9. Vybirat skolu neni snadne, naopak na tom podle me moc zalezi. Doprava je otrava, na druhou starnu, kdyz clovek vi, ze tam bude Bertik vice spokojeny, navic jezdi rad MHD!!!, urcite si zvyknete.
    Polivkarna uzasna, taky bych tam chodila, dortiky tvoje jakbysmet:-). Hezky vecer. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš Marci pravdu. Do té veliké školy u nás nechce, prý je veliká a má pravdu. MHD má sice rád, ale sám by tam nemohl pěkně dlouho, není to zrovna ukázková čtvrť :-( Děkuji, měj se hezky D.

      Vymazat
  10. Lákavé dobroty, hmmm, ke kávě bych neodolala. Tobě i Bertíkovi přeji šťastnou ruku při výběru školy. Je to rozhodování těžké, ale určitě vyberete dobře.
    Mějte se prima, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pevně věřím, že to bude to nejsprávnější rozhodnutí :-)) Káva bez dobroty jakoby nebyla :-)) Hezké dny Petro, D.

      Vymazat
  11. Polívkárna vypadá krásně a ta nádherná modrá na zdi, super :) A bublaninu bych si taky dala ke kafíčku. Měj se krásně, Danko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zítra jdu zase, vůbec jsem s tím nepočítala :-) ale už se těším. Bublanina byla skvělá, hezké dny Šárko, D.

      Vymazat
  12. Danko, přeji šťastnou ruku při výběru, věřím, že to není jednoduché rozhodování. Já jsem moc ráda za naši malou venkovskou školičku (sice jen do 5. třídy, ale i to je super), Viki má ve třídě jen 11 spolužáků a moc hodnou paní učitelku. A k polívkárně - já už do Ostravy moc nejezdím, ale až tam zase budu, musím navštívit. To místo je kouzelné! Jsem si jista, že by se mi tam moc líbilo (a věřím, že by i chutnalo) :-) Přeji krásné letní dny A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme Aničko, ta škola je si myslím dobrá, jen daleko, to je to co mě odrazuje. A do Polívkárny určitě zajdi, vaří tam výborně :-) Hezké dny D.

      Vymazat