pondělí 28. prosince 2015

... sněhové ...

... pamatuju si, když tohle cukroví dělala moje babička doslova jsme se o něj rvali. Několikrát jsem ho zkoušela, ale nikdy se mi nepovedlo. V receptu nebylo uvedeno jak dlouho se má "péct" a už jsem se nemohla zeptat, jak na to. Letos po zkušenosti s dortem Pavlova, který se peče přes hodinu, jsem si s tím poradila. Podle babičky by bylo sněhové nastříkané do kosočtverce (foto je z mého posledního pokusu o sněhové, r.2012, po upečení nešlo odlepit z papíru :-D ) ...


... a tak jsem si půjčila tvar makronek ...




... a výsledek je famózní ...

RECEPT:
sněhové:   na jeden bílek 60 g pískového nebo moučkového cukru

Bílky vyšlehat s pár kapkami citronu a pár zrnky soli do tuha a po lžičkách přidávat cukr, až je sníh tuhý a lesklý. Na pečící papír stříkat tvary, (dávala jsem po lžičkách) a sušit v troubě při cca 100°C asi hodinu. Když je sněhové upečené, jde krásně sundat z papíru.

krém: 200 g másla
          1 vanilkový cukr (bio Alnatura) 
          2 vejce
          2 lžíce hnědého cukru
          1 lžíce tmavého rumu

V horké vodní lázni vyšleháme vejce s cukrem do zhoustnutí. Pak odstavíme a mícháme do vychladnutí. 
Máslo vyšleháme s vanilkovým cukrem.
Oba polotovary zlehka smícháme a přidáme rum. 

Žádné komentáře:

Okomentovat