pátek 23. srpna 2019

... město trolejbusů ...

jeli jsme do hlavního města trolejbusů (říkal Marek), do Salzburgu. Už dlouho jsem se tam chtěla podívat, takže když Marek přišel s tím, že tam mají v plánu s Niki zajet, s velkou radostí jsem se přidala …


… v parkovacím domě jsme zaparkovali auto, vyměnili parkovací lístek za jízdenku na MHD pro 5 osob a jeli jsme, trolejbusem blíže k centru …


… u vlakového nádraží jsme přestoupili na jiný spoj …


… a kousek od tohoto mostu jsme se rozdělili. Málem jsme se rozdělili už u vlakového nádraží a to mě dost vyděsilo. U mostu už to bylo něco jiného. Spoluturisté vás na holičkách nenechají, jdete s nimi …





… uličky, udržované domy …







… to, že má otevřeno obchod s vánočními ozdobami mě až tak nepřekvapilo …


… ale to, že tam prodávají vyfouklá vajíčka s vánočním motivem hodně …


… ty obchody tam byly dva. Spousta krásných ozdob, jako památka by byly super, ale uprostřed léta to nešlo …



… na klavír hráli turisté, kolemjdoucí i dva mladíci, kteří byli možná pro hru na klavír najati. Bylo to nádherné …


… Bertíka fascinovaly koňská spřežení …



… a taky tato lanovka …





… vůbec odtud nechtěl jít …











… živá socha - celý den ten pán stál na slunci, měl na sobě tento materiál - pro mě nepochopitelné jak to může vydržet a zároveň ho obdivuji, že to zvládl s úsměvem …


… foto před Manner prodejnou - to musel být, zašli jsme tam na kafíčko, ale fotky uvnitř, kromě jedné nevyšly …



… závěrem jsme zašli do nádherné zahrady. Už jsme neměla sílu studovat mapu města, ale něco mě tam přitáhlo a taky tam šli spoluturisté …



… a taky jsme se tam našli s Markem a Niki …


… bráchové vyhlížejí trolejbus. Jeli jsme jím tunelem a kousek jel i na naftu …


… Salzburg je nádherné město, domečky s okýnky, kavárničky. Užila jsem si ho i přes velké množství turistů …

… z Rakouska bude ještě jeden příspěvek …

Danka





8 komentářů:

  1. Musím souhlasit, že je to město nádherné. Byla jsem tam vloni na podzim a ráda na tu atmosféru vzpomínám.
    Hezký víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Atmosféru má nádhernou, což je u toho množství lidí super. Krásné dny Evi, D.

      Vymazat
  2. Vy jste si ty prázdniny opravdu užívali. Já v Slazburgu byla jen na skok a ještě před takovou dobou, že už si nic nepamatuju.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jim jednou projížděla, to bylo o ničem, ani nevím co jsem tenkrát viděla :-)))

      Vymazat
  3. Dani, až dnes jsem s Vámi všechno procestovala. Jedno místo krásnější než druhé, ale za mě prostě ty hory vedou...snad jen na tu kávičku bych se stavila s tebou určitě ale taky u "kaktusů" :o).
    Tak ať i konec prázdnin máte fajn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme Hani. Ty kávičky tam jsou všude parádní, ale kaktusy jsou kaktusy :-)) Krásné dny i Tobě, D.

      Vymazat
  4. Vloni jsem se tímto městem v rámci poznávacího zájezdu procházela. Je to moc hezké město. Díky Tvým fotkám jsem si ty chvíle připomněla.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím jsem o něm jenom slyšela a opravdu tam je krásně. Krásné dny Hani, D.

      Vymazat