neděle 15. ledna 2017

... z bílků ...

konečně přišla řada na bílky, které mi zůstaly z vánočního pečení. Upekla jsem bílkový chlebíček ať máme na snídani a ke kávě. Rozmlsala jsem se těmi vánocemi a sladká snídaně mi chybí ...



... je to zase rychlovka, nic složitého ...


Recept:

7 bílků
100 g cukru
50 g ořechů
160 g polohrubé mouky
1/2 balíčku prášku do pečiva (používám Alnatura z DM)
70 g másla
špetka soli
rozinky

Z bílků a špetky soli ušleháme sníh. Postupně do něj vmícháme cukr, ořechy a mouku s přáškem do pečiva. Nakonec přimícháme rozpuštěné a vychladlé máslo a rozinky. Vše vlijeme do vymazané a moukou vysypané formy srnčí hřbet a pečeme v horkovzdušné troubě vyhřáté na 150°C asi půl hodiny. Zkouším špejlí. 


... mějte krásnou neděli ...

Danka

16 komentářů:

  1. Dani, to je paradni napad, jak zuzitkovat bilky. Pristi rok zkusim vzpomenout:-). Vypada moc dobre. Pekny den. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho dělávám už dlouho a většinou dříve, ale letos to nějak nevyšlo :-) Hezkou neděli D.

      Vymazat
  2. Dani, děláš mi chutě, musela jsem si jít pro šlehačkovou roládu :-) Mamka do bílkového chlebíčku přidávala i kandované ovoce, taky to s ním je moc dobré ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) to zní taky dobře šlehačková roláda. Ze sušeného ovoce jím jenom rozinky, proto je cpu všude. Kandované nemusím, ale určitě tam může být.

      Vymazat
  3. Tak to je dobrý nápad, spoustu bílků mám stále v mrazáku. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to mňamka :-)) a hlavně rychlovka. Krásnou neděli Jani D.

      Vymazat
  4. Danko, vypadá nádherně. Není nad snídani z domácích výrobků :-) Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt mi takové snídaně chybí, nemívala jsem to tak, jedla jsem ty dobroty jenom u kávy :-) D

      Vymazat
  5. Mně tolik bílků nezbývá :-). Tři z lineckého - ty padnou do oříškových pusinek. A pak jeden z vosích hnízd - ten mám ještě v lednici. Je dobře, žes mi ho připomněla. Zkusím ho vyšlehat a pokud se povede, budou pusinky ;-).
    Ale ten bílkový chlebíček je moc dobrý - pekla ho mezi svátky máma z bílků, co zbyly z vánoček.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na pusinky jsem spotřebovala letos jenom dva, ale tím, že jsem pekla i vánočky, zůstalo bílků hodně. Chlebíček teď přišel vhod :-) Hezký den D.

      Vymazat
  6. Vypadá jednoduše...My máme ale ještě cukroví od Vánoc...recept si opíšu a určitě zkusím...Ila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej, je jemný a je jedno, jaké do něj dáš oříšky i sušené ovoce. Měj se hezky Ilonko, D.

      Vymazat
  7. Vypadá to jako výborná rychlovka... :) recept si ukládám a až mi někdy zbydou bílky, určitě vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej, je to opravdu rychlá mňamka :-)) Hezký večer Míšo. D.

      Vymazat
  8. Danka, vyzera to vyborne...mnam :)

    OdpovědětVymazat