neděle 6. ledna 2019

... cukroví, vánočky a to ostatní ...

dnes Vánoce sice končí, ale nechci opomenout cukroví, vánočky a to ostatní, co tyto Vánoce bylo ...
... u cukroví je zajímavé, že každý rok vyjíme nejdříve jiný druh než vloni a to, co nám vloni nejvíce chutnalo, tentokrát zůstává na talířku. Děje se to vlastně každý rok ...


... i když mám raději sudá čísla, cukroví dělávám liché číslo. Většinou to vyjde na sedm druhů. Stálicemi jsou vanilkové rohlíčky (ty jsou letos výborné, ale rozpadají se jenom při pohledu na ně, takže je problém jenom s nimi manipulovat :-), linecké, mandlové stromečky, ořechové řezy a sněhové ...


... vloni nové išlské dortíčky letos nikdo nejí, zato letos nové florentiky nám chutnají hodně :-) ...


... a teď k vánočkám. Byly tři. Pletení ze šesti jsem vzdala, takže byly upletené z devíti. Na fotkách druhá a třetí. První byla takový nepovedenec, že se ani nedala vyfotit. Snědena ale byla, to zase jo ...



... a to ostatní? Mezi svátky jsem začala přemýšlet, že Vánoce zruším. Byla jsem děsně unavená - tak hodně jsem kdysi unavená nebývala. Uměla jsem si je užít. I těch volných dnů. Možná je to věkem, ale nejspíše to bude mým celkovým životním rozpoložením, se kterým jsem zatím nic neudělala - udělat TEN krok a přestat se bát! Nebo nechat věci plynout a pozorovat, ničemu se nebránit a jen tak být - ani jedno neumím :-)). No, Vánoce rušit nebudu, ve výprodejích jsem objednala nové baňky, které jsem ještě na stromeček pověsila a užívám si je. I Bertík už projevil přání pro příští Vánoce na Lego vláček pro lidi, protože ten co dostal je nákladní a nemá tolik sedátek, aby ty lidi ve vagónku mohl vozit :-)) ...



... užijte si poslední vánoční den. Nevím, jestli už dnes odstrojíme stromeček, co ale vím je, že mám velikou chuť doma vše probrat, vytřídit, vyházet, poslat dál a tím získat hodně uvolňující energie.  Jdu na to ...

... hezký den ...

Danka 

16 komentářů:

  1. Ahoj Dani, my jsme letos cukroví už dojedli. Upekli jsme tak akorát, že jsme si pochutnali, ale nepřebývalo. Vánočku jsem nedělala, ty ji máš krásnou, musela to být dobrota!
    Jinak stromek my dnes odstrojíme, u nás to na Tři krále musí být :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stromeček je odstrojený, jenom čeká na "vyhazov" z balonu ;-). Vánočky byly moc dobré, určitě bude zase brzy. Cukroví už je jenom malinko, taky to nepřeháním. Krásný den Petro, D.

      Vymazat
  2. Milá Danko, někdy člověk musí udělat nejdřív pořádek kolem sebe, aby pak mohl zvládnout i ten v sobě...
    Mým přáním pro další rok je věci nechat plynout, tolik věci neřešit...ono myslím není od věci, nechat TO být a počkat. Víš jak to je, pokud chceš Boha rozesmát, pověz mu o svých plánech...
    Takže ti přeju, ať žiješ hlavně teď a tady, neohlížej se zpět ani moc dopředu a jen si přej- pohodu, zdraví a klid- pro sebe... a ono všechno tohle přijde, jen tomu věřit a moc nemyslet :o).
    Ať ti všechno vychází a vánoce neruš, Bertík si je zaslouží, stejně jako měli přece tví velcí kluci...
    Opatruj se a objímám na dálku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Hani, moc ;-) Vánoce rušit nebudu, to by mi neprošlo :-)) Mám pocit, že jsem nikdy jako poslední roky tak dlouho nebyla unavená a neměla kolem sebe tolik chaosu, pak mám ty divné nápady s Vánoce :-)) Měj se moc krásně D.

      Vymazat
  3. Dani, krásný den přeji. U nás stromeček právě dokončil jsou úlohu, ozdoby uklizeny..... a zrovna tak se chystám si "uklidit i v sobě"-procházky přírodou, detox, knížky a klid. A co se týče vánoček, peču první na Barborku a pak každou další neděli, ta je vždy výstavní, a jak se blíží Štědrý den, tak poslední většinou nevykyne a nebo sjede ke straně. Chuťově ok(pokud vykyne-letos jedna skončila v popelnici!), ale vzhledově...…. takže jsem se rozhodla, že budu příště dělat jen na Stříbrnou neděli a pak už něco jiného. Rodinka si bude muset zvyknout na změny...…. Přeji krásné dny a hodně síly do dalších dnů (a jen tak mimochodem - energii a sílu ubírá nemocná štítná žláza....). Přeji z Jizerek prima den. Olina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás už stromeček taky nemáme - Vánoce jsme uklidili. Uklidit v sobě bude ještě chvíli trvat, ale pracuju na tom :-). Vánoček peču několik a začínám když na ni mám chuť, pak jednu na Štědrý den, jednu před Štědrým dnem a pak zase podle toho, jestli na ni ještě máme chuť. Letos jsem dělala i z polovičních dávek ... Štítnou žlázu mám v pořádku, děkuji. Mám problém s Železem a to je taky mazec. Krásné dny Olinko, D.

      Vymazat
  4. Milá Danko, dost tvé pocity chápu. Tak nějak v koutku duše jsem se moc těšila na nový rok, že prostě za tím starým, který ke mně zrovna poslední téměř tři měsíce nebyl úplně laskavý, co se týče zdraví, zavřu dveře a bude to dobré. Prostě přijde nový rok a bude to lepší. No, zatím moc není a samo se to nezlepší. Ale rozhodla jsem se, že leden si nechávám na odpočinek a nabrání energie, která mi hodně chybí, nic zásadního si neplánuji. Před vánoci jsem se honila především v práci, doma prostě co jsem stihla, bylo a svátky byly nádherné, přestože nebyly vydrbané skleničky, umytá všechna okna a podobně.
    Přeji do nového roku spoustu zdraví, s ním jde ruku v roce to ostatní, ať už nás v něčem svazuje strach či prostě máme jiný problém. Měj se krásně, Danko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se asi stejným způsobem těšila právě na ty Vánoce, že to, co mě trápí odejde, ale jak píšeš, samo se to nezlepší ... úklid před vánoci už neřeším hodně dlouho, uklízím stejně průběžně. Ale doma se mi hromadí věci, které nepoužíváme, tak ty chci poslat do světa. Udělala jsem dva nádstavce a je mi z toho hezky :-))
      Krásný nový rok Šárko, hlavně to zdraví, to je opravdu nejdůležitější. Krásné dny D.

      Vymazat
  5. Poslední cukroví jsem dala dnes na talířek, odstrojila stromeček a vánoce uložila. Tak jsme to dělávali doma, tak jsem to na Tři krále zavedla ve své rodině i já.
    Přeji Ti dny v pohodě!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě máme trošičku cukroví, jinak jsou už Vánoce taky uložené. Krásné dny Hani, D.

      Vymazat
  6. Danko, u nás už je cukroví taky pryč, poslední kousky dojídal manžel myslím minulý víkend (byly to eltos perníčky). Já peču už několik let to samé - každý máme své oblíbené druhy, kterých se nechceme vzdát. A rohlíčky a sádlové koláčky doplním vždycky maminka výměnou za vojí hnízda a kokosový salám.
    Tvoje cukroví i vánočky vypadají moc pěkně - povedly se ti.
    Do nového roku přeju pohodu. Ať změníš to, co změnit chceš nebo můžeš, a dokážeš se smířit s tím, co změnit nejde nebo to měnit nechceš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Stáňo, uvidíme co se letos změnit ať už v hlavě nebo v životě podaří změnit. Krásný nový rok, hlavně zdraví! D.

      Vymazat

  7. Danka,
    mali ste krásne koláčiky, aj vianočky, recept na tie florentínky by nebol?
    Ja pečiem na Vianoce veľa, tieto Vianoce to bolo 13 druhov a vždy musia byť aj nové druhy :-) Potom dám kámoške, mame a svokre a bráchovi...
    Prajem veľa energie a dobrej nálady a som za nerušenie Vianoc Bertíkovi :-)))
    Majte sa krásne, posielam veľa pozitívnej energie,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Aďko, recept na florentínky byl u Marcelky tady: http://nordicpassion.cz/dva-recepty-na-rychle-a-snadne-cukrovi/
      Vánoce rušit nebudu a děkuji za energii D.

      Vymazat
  8. Dani, ozdoby i cukrovi mas paradni, my uz vsechno snedli:-). Tak at se ti ta cistka dari. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Marci, my ještě nesnědli, čistka právě začala :-))) D.

      Vymazat